Sunday, 16 October 2011

:: Saya rindu MEREKA ::

Saya rindu mak...

Saya rindu ayah...

Saya rindu abang saya yang poyo...

Saya rindu kakak saya yang baik hati...

Saya rindu adik saya yang pandai masak....

Saya rindu adik saya yang comel...




Saya rindu mereka !!!

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Saturday, 15 October 2011

:: Ya Allah mengapa WANITA sering menangis ::


Jawapannya....

Kerana wanita itu unik
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa
Aku kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya
Aku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman
Aku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia
Aku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah
Aku berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam keadaan apa jua sekalipun
Aku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman
Walau disakiti oleh "orang" yang dia sayangi
Wanita makhluk kuat....
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana Aku berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.....

WANITA ITU ISTIMEWA

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Saturday, 8 October 2011

:: Dia dan Saya ::

* Selalu cuba buat saya tersenyum *

* Tapi kadang-kadang buat saya keluarkan mukus *

* Sangat bersabar dengan kerenah saya *

* Mata dia sangat comel, sebab kecik, SAYA SUKE ITU *

* Kadang-kadang poyo, tapi serius dia sangat COOL *

* Dia suke kucing, tapi saya takut kucing. Ini yang buat saya takut ni *


* Dia banyak cakap, tapi bila kami dalam zon DINGIN, saya yang banyak cakap *


* Dia tak reti pujuk saya, huhuhu sedih tau *


* Kami berdua suka MENANGIS !! *

* Dia sangat sayang saya , saya sangat sayang dia *

* SAYA BERTUAH SEBAB ADA DIA *

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Monday, 3 October 2011

:: Tipu untuk jaga hati ::

Tipu untuk jaga hati.... Ramai yang bagi alasan macam tu bila dah tak tahu nak jawab ape kan...Kira macam jawapan terakhir laa.. Tapi pernah tak kita terfikir yang pada mulanya niat kita nak jaga hati tu sebenarnya akan lebih melukakan hati.. Berterus-terang kan lebih baik.. Kenapa mesti nak tipu untuk jaga hati... Banyak lagi cara lain yang boleh kita buat kalau kita betul-betul nak jaga hati orang.. Bukan dengan cara menipu... Kalau banyak kali ditipu rasanya betul ke niat kita nak jaga hati??? Atau sebenarnya kita lebih suka untuk melarikan diri daripada masalah..

Apa yang penting ialah kejujuran.. Kalau kita jujur dan ikhlas, insyaAllah orang akan faham.. Tapi kalau nilai kejujuran tu dah tak ada dalam diri kita, akan banyaklah hati manusia yang akan kita tipu dan akan kita kecewakan... Ada ke manusia yang akan ketawa bila dia tahu yang dia ditipu ?? Kita akan berasa marah bila kita ditipu oleh orang yang kita tak kenal.. Dan marah itu akan hilang dengan sendiri nya kerana kita tidak mengenali perlaku tersebut.. Tetapi kita akan teramat sedih dan terluka apabila kita ditipu oleh orang yang kita kenali dan kita sayangi... Persoalan akan timbul, tanda tanya akan sentiasa bermain di minda... Kenapa, mengapa ??

Apa yang saya tau, kalau kita percaya dengan orang itu, kita akan jujur dengan dia... Kita lebih senang untuk meluahkan segala rahsia dengan orang yang kita percaya dan yakin... Kepercayaan dan kejujuran ibarat suami dan isteri.... Sekiranya salah satu melangkah pergi, maka runtuhlah ia..

Tanamlah pokok kepercayaan dan semailah dengan baja kejujuran....





"Saya akan berjaya dan bahagia"