Saturday, 3 December 2011

:: 2011 semakin meninggalkan kita ::

Dah agak lama saya menyepikan diri dalam ruang blog ni... Bukan pe, sibuk dengan tangunggjawab sebagai seorang master student memang betul2 mencabar... Pejam celik pejam celik dah bulan Disember 2011 !!! Maknanya kurang dari 30 hari je lagi nak masuk tahun baru....

Ape pun sebagai renungan...


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Sunday, 16 October 2011

:: Saya rindu MEREKA ::

Saya rindu mak...

Saya rindu ayah...

Saya rindu abang saya yang poyo...

Saya rindu kakak saya yang baik hati...

Saya rindu adik saya yang pandai masak....

Saya rindu adik saya yang comel...




Saya rindu mereka !!!

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Saturday, 15 October 2011

:: Ya Allah mengapa WANITA sering menangis ::


Jawapannya....

Kerana wanita itu unik
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa
Aku kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya
Aku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman
Aku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia
Aku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah
Aku berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam keadaan apa jua sekalipun
Aku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman
Walau disakiti oleh "orang" yang dia sayangi
Wanita makhluk kuat....
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana Aku berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.....

WANITA ITU ISTIMEWA

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Saturday, 8 October 2011

:: Dia dan Saya ::

* Selalu cuba buat saya tersenyum *

* Tapi kadang-kadang buat saya keluarkan mukus *

* Sangat bersabar dengan kerenah saya *

* Mata dia sangat comel, sebab kecik, SAYA SUKE ITU *

* Kadang-kadang poyo, tapi serius dia sangat COOL *

* Dia suke kucing, tapi saya takut kucing. Ini yang buat saya takut ni *


* Dia banyak cakap, tapi bila kami dalam zon DINGIN, saya yang banyak cakap *


* Dia tak reti pujuk saya, huhuhu sedih tau *


* Kami berdua suka MENANGIS !! *

* Dia sangat sayang saya , saya sangat sayang dia *

* SAYA BERTUAH SEBAB ADA DIA *

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Monday, 3 October 2011

:: Tipu untuk jaga hati ::

Tipu untuk jaga hati.... Ramai yang bagi alasan macam tu bila dah tak tahu nak jawab ape kan...Kira macam jawapan terakhir laa.. Tapi pernah tak kita terfikir yang pada mulanya niat kita nak jaga hati tu sebenarnya akan lebih melukakan hati.. Berterus-terang kan lebih baik.. Kenapa mesti nak tipu untuk jaga hati... Banyak lagi cara lain yang boleh kita buat kalau kita betul-betul nak jaga hati orang.. Bukan dengan cara menipu... Kalau banyak kali ditipu rasanya betul ke niat kita nak jaga hati??? Atau sebenarnya kita lebih suka untuk melarikan diri daripada masalah..

Apa yang penting ialah kejujuran.. Kalau kita jujur dan ikhlas, insyaAllah orang akan faham.. Tapi kalau nilai kejujuran tu dah tak ada dalam diri kita, akan banyaklah hati manusia yang akan kita tipu dan akan kita kecewakan... Ada ke manusia yang akan ketawa bila dia tahu yang dia ditipu ?? Kita akan berasa marah bila kita ditipu oleh orang yang kita tak kenal.. Dan marah itu akan hilang dengan sendiri nya kerana kita tidak mengenali perlaku tersebut.. Tetapi kita akan teramat sedih dan terluka apabila kita ditipu oleh orang yang kita kenali dan kita sayangi... Persoalan akan timbul, tanda tanya akan sentiasa bermain di minda... Kenapa, mengapa ??

Apa yang saya tau, kalau kita percaya dengan orang itu, kita akan jujur dengan dia... Kita lebih senang untuk meluahkan segala rahsia dengan orang yang kita percaya dan yakin... Kepercayaan dan kejujuran ibarat suami dan isteri.... Sekiranya salah satu melangkah pergi, maka runtuhlah ia..

Tanamlah pokok kepercayaan dan semailah dengan baja kejujuran....





"Saya akan berjaya dan bahagia"

Thursday, 29 September 2011

:: Saya seorang Perempuan ::


Bangga tak jadi perempuan?? Mestilah bangga sebab "Ladies first" :) Kalau pergi mana-mana mesti perempuan diberi perhatian dulu.. Especially kalau time nak naik bus lah, mesti jejaka-jejaka yang baik hati bagi perempuan naik dulu...Ohhhh so sweet.....Walaupun badan jejaka tu dah bukan sweet lagi, dah sour rasanya, tapi sebab keprihatinan dia terhadap kami, mereka tetap sweet....

Tapi perempuan cepat merajuk, cepat cemburu, cepat menangis, cepat marah, cepat sensitif, cepat sakit, cepat penat...Yang cepat semua kami...Tapi sekurang-kurangnya kami CEPAT... :) Kami tak lambat...." Siapa cepat dia menang " Ohhhh baru hari ni saya perasaan tau...Ini memang kebanggaan ni....Jadi kami memang sentiasa menang !!!

Dulu-dulu masa zaman kanak-kanak, selalu cakap susahnya jadi perempuan....Nak kena ikat rambut, nak kena pakai bedak lepas mandi, kalau nak main, kena main kat rumah je...Budak-budak lelaki seronok sakan main bola kat padang...Kami yang perempuan main masak-masak jelah...Kalau pergi jalan mesti tangan kena pimpin, tengok budak lelaki dengan berlagaknya diorang melangkah berlari ke sana sini....Masa tu memang hati membuak-buak nak jadi macam budak lelaki....Konon-konon jelah...Kalau dah perempuan, ubah ikut mana pun tetap perempuan....

Bila dah besar sikit, pertumbuhan hormon berlaku...Perempuan juga yang ketara..Macam-macam yang berubah....Daripada pakai baju sehelai, dah kena pakai baju dua jenis...Tapi saya bangga sebab perbelanjaan untuk perempuan lebih banyak daripada lelaki...hahahahaha itu pun nak bangga juga ke....Paling best setiap bulan dapat cuti honeymoon...Ohhhh betapa beruntungnya perempuan ni kan... :) Yang lelaki jangan cemburu....

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Wednesday, 14 September 2011

:: Kembali jadi student ::

Alhamdulillah, saya sudah rasminya bergelar pelajar UTHM !!! Jadi orang Batu Pahat la sekarang ni...Macam tak percaya juga angan-angan Mat Jenin saya nak sambung Master kesampaian juga....Tak lama pun setahun je....Pejam celik pejam celik pejam celik pejam celik pejam celik....Ting........................ :)

InsyaAllah saya akan belajar rajin-rajin....Saya bersyukur sangat di atas petunjuk yang Allah berikan ini....Alhamdulillah, doa saya selama ini dimakbulkan olehNya...Apa yang penting sekarang, balajar bersungguh-sungguh....Biar orang nak cakap apa, yang penting diri saya !!!

Encik Cinta banyak bagi semangat pada saya...Saya sangat2 lah berterima kasih pada dia....Dia macam cikgu kaunseling saya lahh...Hari2 bagi saya semangat....Dia dah macam peti rahsia saya dah...Mak dan ayah pun banyak berkorban masa, tenaga dan wang untuk saya....Walaupun cara penyampaian kasih sayang mereka pada saya tidak ditunjukkan sepenuhnya, tapi jauh di sudut hati anak mak dan ayah ni tahu dan sangat menghargainya...Buat masa sekarang hanya sekalung doa yang mampu anakmu ini balas..InsyaAllah, anakmu akan membahagiakan mak dan ayah...Tanpa mereka saya mungkin tak sampai kat sini juga....

Ohhhhh awat terlebih emosi di sini....Huhuhuhu....Lap air mata sat naaa...

Adik-beradik yang sentiasa membantu bila saya dalam kebuntuan masalah negara....Saya bersyukur sebab dikelilingi oleh orang-orang yang sentiasa ada bila saya memerlukan mereka...

Terima kasih Ya Allah untuk semua ini....


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Saturday, 10 September 2011

:: Tujuh yang indah ::

Banyak perkara tentang nombor tujuh. Tujuh lapisan langit, tujuh keajaiban dunia, Telaga Tujuh. Apa lagi yang ada tentang tujuh ?? Haaa tujuh warna pelangi, comel kan... Tujuh syarat puteri Gunung Ledang.... Banyak lagi kot pasal tujuh ni, tak berapa nak ingat laa. Kalau nak tau lagi, cari sendiri ye....


Apasal saya kepoh pasal tujuh ni...Ting......Sebab tujuh juga ada kaitan dalam percintaan saya.... Pertemuan kami yang kali ketujuh ini paling lain daripada yang lain...Inilah kali pertama kami dapat ambil gambar berDUA....Comel kan....Kami tak rancang pun benda ni...Tapi serius sangat COMEL..... :)

Nilah kali pertama kami bergambar sakan...Dalam hati malu-malu kucing juga, tapi kejap je...Bila nak seronok snap gambar, haaa tak ingat sampai habis bateri....Terpaksa curi elektrik hak kerajaan Johor kejap....
Pertemuan kali ketujuh juga wajib untuk kami berdating di workshop kereta... Teringat balik masa kami mula-mula jumpa dulu.... Kat workshop kereta juga kami dating....Tapi bila ingat balik memang rasa percintaan ini sangat COMEL :) Pertemuan kali ni memang susah dan amat susah nak berpisah sebab banyak perkara-perkara manis yang berlaku....

Paling best bila saya dapat ambil gambar curi bila dia salam mak dan ayah...Minta ampun ye Encik Cinta...
Banyak kenangan tercipta, bukan untuk dilupa. Tetapi untuk kita bersama, mengingati buat selamanya :)

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Thursday, 25 August 2011

:: Terpaksaku melangkah ::

Seandainya kejujuran ini

Tiada lagi tertera dihati

kurela undur diri

Dariku terluka

Di puncak impian

Yang kugenggami

Takku sangka gerimis melanda

Ketika itu hangatnya merindu

Bagaikan tiada duka yang datang

Namun kelopak berderai

Bukan simpati yang mesti kau lafazkan

untuk menegakkan cinta

seolah sengaja

kau persendakan kasihku

Biarku derita, biarpun sengsara

asalkan tiada kekesalan

walaupun cinta sepenuh hatiku

Namun ku tak berupaya didustai oleh bibir

yang berpura

Seandainya kejujuran ini

tiada lagi tertera dihati

terpaksaku melangkah

walau hatiku kan terluka


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Wednesday, 24 August 2011

:: Kepercayaan yang kau sia-siakan ::

Huhuhu....Baca tajuk entry ni pun dah rasa sedih.....Ok, kelopak mata ni dah tak mampu nak tahan...Biarlah dia jatuh, bersama dengan entry kali ni.....Yang penting hati saya tengah sedih dan sangat kecewa.... :(

Selama ni saya percaya dengan kata-kata yang dia berikan. Walau kadang ada ragu-ragu di situ, saya cuba berfikiran positif. Sebab dia selalu pesan "cuba berfikiran positif" Saya buang segala rasa yang tidak bagus itu... Tapi sekarang, positif tu dah jadi negatif.. Kalau pepatah Melayu, nasi dah jadi bubur...Kepercayaan yang diberikan tu senang-senang je dia main-main kan...Apa ingat tak berharga ke $$$$$$

Apa makna kalau panggil sayang, panggil dear.... Kawan biasa ke???? Apa makna kalau i miss you, dear... Kawan biasa ke??? Apa makna kalau selalu skype sama-sama walhal boleh jumpa hari-hari....Kawan biasa ke???? Salah saya ke untuk rasa cemburu???? Ohhhh tapi tu dulu.... Masa saya cemburu, sibuk suruh jangan syak wasangka.... Ok, sekarang saya dah tak cemburu lagi....Saya tak merajuk lagi....Mesti rasa lega kan dah tak perlu nak pujuk-pujuk lagi.... Ohhhhh baru perasaan saya agak emo mengarang disini....

Tarik nafas..........Hembus.......

Alhamdulillah, saya redha dengan ujian Allah pada saya....Lagipun dah lama rasanya tak nangis sampai bengkak-bengkak mata....Allah sentiasa bersamaku......

Perjalanan hidup saya masih panjang.....Banyak lagi rintangan dan dugaan yang saya akan tempuhi....Doakan saya dapat mengharunginya dengan ikhlas....

STOP CRYING PLEASE :(


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Wednesday, 17 August 2011

:: Kad RAYA dah pupus ::


Kalau dulu masa-masa macam ni dah berlambak abang posmen hantar kad raya kat rumah. Kalau tak pun, kawan2 bagi pakai tangan je...Yelah kan, masa zaman sekolah...Kita bagi awak kad raya, awak balas tau...Mana tak banyak....Hahahaha...Pantun wajib ada :

Pecah kaca, pecah gelas
Sudah baca harap balas


Pen merah, pen biru
U marah, I love u


Yang paling best siap bagi duit raya seposen kat situ...Bersungguh-sungguh ni menampal guna selotep...Kalau yang baik hati tu bagi duit satu sen...Selalu mesti dapat kad raya macam ni...


Kepada
Hana...
Selamat hari raya kita ucapkan...Kita minta maaf kalau ada buat salah dari hujung rambut sampai hujung kaki...Maaf ye kalau ada mengumpat awak...0-0 ye (tapi confirm lepas raya mengumpat balik...)

Baju raya awak warna apa tahun ni?

Dah buat kuih raya? Banyak tak kuih raya?

Ok lah last sekali...Jangan ponteng puasa !!!!


Dulu memang tak pontenglah...Sekarang ni memang wajib ponteng :)

Bila dah dapat kad raya banyak-banyak, buat ampai kat rumah....Gantunglah macam sidai kain...Konon macam meriah sikit la kan....Sekarang ada??? Mestilah tak ada kan...

"Saya akan berjaya dan bahagia"


Monday, 15 August 2011

:: Dah nak RAYA laaa ::

Sekarang dah 15 Ramadhan... Tapi saya masih belum ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN... Sibuk dengan kerja...Tapi taklah sibuk sangat pun... Cuma mungkin aktiviti penuh sikit berbanding dengan bulan sebelum ini... Sekejap je masa berlalu... Kalau dulu masa budak2 rasa lama sangat bulan puasa... Asyik kira bila laa nak raya... Tapi bila dah besar panjang macam ni, terasa kehadiran bulan Ramadhan begitu cepat berlalu... :(

Sangat ada beza sambutan perayaan pada setiap umur... Kalau masa budak2 sibuk suruh mak beli baju raya 3, 4 pasang... Kasut mesti nak baru...Stokin pun !!!! Best kan zaman budak2. Nak apa cakap je kat mak... Sekarang dah besar, nak apa cakap kat diri sendiri lah... Time collect memang tak ingat dunia.. Rasa seronok sangat... Dalam hati ada tertanya " Mak cakap susah nak cari duit..Kena kerja baru orang bagi duit..."

Tapi........Hari raya senang je orang bagi duit...Siap bagi makan minum lagi....Tak susah pun, cuma cakap..." Assalamualaikum, pakcik, makcik.....kitorang nak raya....." Salam je, nanti mesti orang hulur samput duit RAYA....

Bila semakin faham tentang kehidupan, baru saya tahu memang susah nak cari duit...Kena bekerja dengan rajin dan bersungguh-sungguh !!! Masa hari raya je orang bagi duit... Hari lain ada??? Nak minta derma pun belum tentu orang nak bagi....

Hari raya memang seronok Bagi kanak-kanak sebab dapat duit pocket lebih...Tapi bagi saya sekarang hari raya amat bererti bila dapat berjumpa dan bermaafan dengan orang-orang di sekeliling kita...Itu baru HARI RAYA !!! Tak kisah laa tak ada baju 3, 4 pasang, janji dapat makan ketupat dengan lemang memang dah seronok sangat dah...

Bagi yang masih belum mencari baju raya, kuih raya, langsir raya, kek raya, selamat membeli belah dan membuat persiapan hari raya saya ucapkan....Ingat BERJIMAT-CERMAT :)

"Saya akan berjaya dan bahagia"


Thursday, 11 August 2011

:: Scrapbook CINTA ::

Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
Scrapbook personalized with Smilebox

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Tuesday, 9 August 2011

:: Kadang-kadang ::


* Kadang-Kadang Kita lupa nak tanya khabar si dia...
* Kadang-Kadang Kita selalu ingat dia tak ingat kita...
* Kadang-Kadang Kita selalu lupa segala kenangan bersama...
* Kadang-Kadang Kita hanya ingin tahu daripada mengambil tahu...
* Kadang-Kadang kita hanya pandai berkata kata daripada melakukannya...
* Kadang-Kadang Kita tak sedar ada orang menyayangi kita...
* Kadang-Kadang kita tak sedar yang kita sakitkan hati kawan kita...
* Kadang-Kadang kita tak sedar yang kita membuatkan seseorang kecewa...
* Kadang-Kadang Kita tak sedar apa yang kita katakan itu kita lakukan...
* Kadang-Kadang Kita tak tahu ada yang ambil berat tentang kita...
* Kadang-Kadang Kita tak tau yang dia tak suka kita...
* Kadang-Kadang Kita tak tau pula yang serius itu memang benar serius..
* Kadang-Kadang Kita tak respect pada kawan kita yang banyak membantu kita...
* Kadang-Kadang Kita akan hanya ingat seseorang kalau kita memerlukan...
* Kadang-Kadang Kita akan lupa kawan ketika kita sedang gembira...
* Kadang-Kadang Kita akan menyalahkan seseorang sekiranya kita ketinggalan sesuatu berita...
* Kadang-Kadang Kita akan menyalahkan orang lain walhal kesalahan itu berpunca dari kita...
* Kadang-Kadang Kita akan utamakan yang baru dari yang lama...
* Kadang-Kadang Kita akan tersentap kalau si dia menegur kita...
* Kadang-Kadang Kita cakap kita tak akan begitu padahal kita lakukan juga..
* Kadang-Kadang Kita cuba melakukan yang terbaik tetapi menyusahkan orang lain...
* Kadang-Kadang Kita suka memerhati daripada menegur...
* Kadang-Kadang Kita suka mengharap pertolongan tampa meluahkannya..
* Kadang-Kadang kita senantiasa kelihatan happy padahal hanya kita saja yang tahu..
* Kadang-Kadang kita senantiasa nampak kesalahan orang lain daripada kesalahan diri kita...
* Kadang-Kadang kita senang lupa jasa sahabat kita akibat sesuatu pertelingkahan kecil sahaja..
* Kadang-Kadang kita selalu ingat kita saja betul...
* Kadang-Kadang kita sukar menerima pendapat orang lain...
* Kadang-Kadang kita selalu fikir sesuatu yang serius sebagai remeh temeh...
* Kadang-Kadang Kita terlalu singkat tampa memikirkan apa kesudahannya..


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Sunday, 24 July 2011

:: Tua sangat ke ?? ::

25 tu dah kira tua ke?? Memang patut kahwin ke kalau usia dah cecah 25?? Kat muka akan tumbuh garis-garis halus ke?? Ye saya dah 25 !!!!!! Tapi tak rasa pun macam 25.... TAPI orang-orang di sekeliling yang buat saya rasa dah 25..... Diorang jeles la tu... Konon-kononnya dah besar perangai pun kena macam usia 25.... Huh... Apa pun tak boleh....






Kenapa bila usia dah masuk 25 orang sibuk tanya pasal kahwin... Dalam syarat kahwin ada ke cakap umur 25, kena kahwin...Aiiiiii sangat tak paham dengan orang-orang sekarang..... Suka sangat ikut-ikut orang, ikut adat... Orang macam tu, dia pun nak macam tu... Lagi-lagi parents sekarang, anak orang macam tu, dia pun nak macam tu, tak pun kalau boleh nak lebih lagi... Perlu ke semua tu !!!!!! Sedikit tekanan di sini....


Ramai kot zaman sekarang yang kahwin lambat.... Bukan tak nak kahwin, tapi dah jodoh tu belum sampai. Nak buat macam mana. Kalau boleh tetapkan jodoh tu sendiri, sekarang juga nak kahwin.... Kahwin ni bukan macam main kahwin-kahwin masa budak-budak dulu....  Bunyi kompang " pang pang kopang kopang"   Lepas tu duduk, ada pulak kawan tabur daun-daun yang dah kena koyak kecil-kecil... Lepas tu main renjis-renjis.... Makanan pun daun-daun dengan bunga-bunga... Habis togel pokok bunga jiran sebelah rumah... Kalau setakat macam tu senang je la kan....


Bagi saya 25 tu kira macam permulaan yang baik lah kalau nak berumah tangga... Macam muda-muda lemak manis laaa... Tapi tak lah dikira macam dah terlalu lewat untuk kahwin... Belum TUA lagi.....


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Wednesday, 13 July 2011

:: Barang Penting Saya ::

Kalau dah nama perempuan, mesti pergi mana-mana pun nak bawa handbag kan. Kadang-kadang dah macam pocket Doraemon dah. Semua ada. Itulah bagusnya perempuan. Sentiasa bersedia walau di mana pun berada. Pernah tak selongkar bag kawan-kawan perempuan kita.... Haaaa jangan terkejut, kalau rasa bag tu dah macam locker berjalan.....

Handphone dengan purse tu memang barang wajib yang dibawa. Ada duit xde duit tu belakang cerita. Purse tu  pun ada harga pe..Beli mahal-mahal, jadi kena bawa.... Lain-lain apa agaknya ye.... Barang penting yang memang kena ada dalam bag saya ialah.............



Losyen......Memang penting....Lagi-lagi kulit saya kategori kulit kering, kalau kat tempat air-cond memang perlu pakai losyen. Losyen ni memang best !!! Siapa-siapa kulit kering macam saya, cubalah.... Bau dia pun wangi je......

Lagi.......


Bedak Johnson baby.... Saya jenis yang sangat malas nak pakai compact powder...Pakai sekali je kat rumah sebelum keluar...Tu pun tengok keadaan, kalau rasa nak make-up, baru pakai compact powder... Lepas tu bila dah keluar mesti nak solat kan, lepas solat bedak Johnson lah yang saya pakai...

Lagi yang sangat penting !!!! Rasa macam serba salah kalau tak bawa....


Yeeeee lip ice..... Memang sangat penting... Kalau tak pakai, nanti bibir saya kering.... Ada madu tau... Memang sangat best... Pakai ni baru nampak fresh... Saya jenis yang tak gemar bergincu... Jadi lip ice teman untuk bibir saya....

Kalau keluar, mesti sure-sure lah makan kat luar punya. Nak bawa berus gigi dengan colgate macam mengada-ngada la pulak.... Nak senang makan lah gula-gula Halls...... Bagi mulut bau wangi sikit.... Tapi balik rumah, memang kena gosok gigi..... Kalau perut dah rasa sangat lapar, Halls pun boleh jadi alas perut....

Lain-lain barang botol air, sepet kuku, energy bar, dompet syiling, MP3 dan buku NOTA..... Semakin besar bag tu, maka semakin banyak lah barang yang akan disumbat...

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Tuesday, 12 July 2011

:: Jom McD ::

McDonalds !!!!

Lapo nya perut !!!! Masalahnya sekarang perut lapo minta McDonalds. Tak ke mengada-ngada namanya ni... McDonalds tengah buat promotion ni. Beli satu percuma satu. Apa lagi jom lah serang Mcdonalds....



"I LOVIN' IT "


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Friday, 1 July 2011

:: Cincin ::

Ramai kawan-kawan seperjuangan masa sekolah dan universiti dah tamatkan zaman bujang masing-masing. Ada yang dah dapat anak pun. Jodoh masing-masing kan... Tapi serius saya JEALOUS kot.... Cantik je tengok jari manis yang dah ada cincin...


Kenapa laa adat melayu banyak sangat perlukan cincin??? Mula-mula cincin merisik, orang cakap cincin merisik kena bagi cincin belah rotan. Lepas tu cincin tunang, nak lagi, cincin nikah.... Adoiiii baru tiga, kenapa tak cukupkan sepuluh jari terus... Baru meriah jari jemari tu...




Tak tahu laa ek, tapi bagi saya cukuplah sekadar satu cincin je.. Kalau saya, saya cuma nak cincin nikah... Cincin tu seperti SATU simbolik dalam perkahwinan.... Satu ye, bukan dua, bukan tiga... Cukup menandakan yang pemakai sudah dimiliki.... Tak ada siapa boleh masuk jarum lagi.... Tapi tu pendapat peribadi saya laa... Mungkin ramai yang tak setuju dengan pendapat ni, mak saya sendiri tak setuju.... 


Tapi apa ada kisah, saya yang nak pakai, jadi saya ada hak untuk berkata-kata... Kalau nak ikut hati semua orang, apa pun tak boleh....


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Monday, 27 June 2011

:: Jom ukur tahap kesihatan ::

Hari ni dapat email daripada tuala wanita yang sangat saya suka pakai....Kotex laa yang paling best !! Mesti ramai belum tahu tahap kesihatan diri kan...Lagi-lagi tentang kesihatan zone V....


So bagi yang nak cuba ukur tahap kesihatan masing-masing, Jom pergi ke Facebook Kotex.
http://www.facebook.com/iknowmovement?sk=app_131800936898317


Memandangkan saya memang suka buat kuiz itu ini, banyak masa terluang laa katakan...Saya dah try dah...Tahap kesihatan saya 64%...Kira ok-ok laa...Wait, bukan setakat ringankan jari jemari untuk pegang mouse klick jawapan je....Korang boleh dapat free Kotex fresh plus liner !!! Siapa tak nak barang free...Lagi-lagi jenama kegemaran saya ni....






Kalau terlebih rajin tu, boleh daftar sebagai ahli Kotex....Apa-apa info tentang Kotex pasti korang akan diberitahu....Kalau rasa dalam laci pakain dalam dah kehabisan stock pad, boleh minta free je kat Kotex...Tapi sampel percuma jelah dan dapat selepas 4 minggu....Nak banyak-banyak beli sendiri ye....


"Saya akan berjaya dan bahagia"



Sunday, 19 June 2011

:: Bila hati berkata-kata ::

"Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan."

Bila kita fikirkan sedalam-dalamnya sebenarnya mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul dan sesuai dengan kita supaya kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.


Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang. Dengan kata lain sebenarnya kita tidak akan dapat melupakan sesiapa sahaja yang pernah berada di dalam hati kita walaupun ia hanya sedetik cuma. Apa yang saya belajar dari hari ke hari apabila kita telah memberi hati dan seluruh cinta kita kepada seseorang, janganlah mengharapkan cinta sebagai balasannya. Ini bukanlah satu kepastian yang setiap hati akan menyintai kita. Mungkin ada hati lain yang kita tidak pernah memberi peluang dan ruang untuk dia bertakhta di hati kita. Jadi seeloknya, pandanglah dengan hati, bukan dengan mata kasar. Mata mungkin boleh terlepas pandang, tapi hati akan sentiasa berkata benar.


Di sini saya ingin berkongsi dengan rakan-rakan hasil daripada pembacaan saya.
Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu. Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda tersenyum. Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.”


Semoga saya, dia, kamu, mereka dan kami akan memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri kita menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan kita kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan kita adalah seorang insan dan harapan yang tabah untuk membuatkan  hidup kita bahagia.


Bagi diri saya sendiri kebahagiaan itu tidak semestinya memiliki segala yang terbaik dalam hidup. Tetapi  bahagia itu akan dirasai apabila kita lakukan yang terbaik dalam hampir apa sahaja yang datang dalam perjalanan hidup kita. Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba.


Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan lalu yang telah dilupakan. Jadi, kita tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga kita melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam yang pernah dilalui.



"Saya akan berjaya dan bahagia"

Monday, 6 June 2011

:: Cinta tak perlu dipaksa ::

Sweetkan tajuk lagu ni. Saya tak pernah dengar pun lagu ni sebelum ni.... Tapi malam ni lagu ni lah yang saya dengar berulang-ulang kali....

Malam ni Encik Cinta sangat romantik... Selalu dia akan tanya " Cinta saya tengah buat apa?" Tapi malam ni lain... " Kekasih saya tengah buat apa?" Euw..... Berbunga-bunga hati dapat SMS macam tu......... Baru semalam sesi merajuk, hari ni kami kembali mekar.....

Dia asyik tanya malam ni saya online tak.... Pelik juga dalam hati. Tapi buat-buat tak tahu je.... Bila saya cakap saya tengah online, dia minta tolong.... Ooooo patutlah asyik tanya online tak.... Tapi pertolongan dia sedikit pelik.... " Sayang buka U-Tube, carikan lagu Cinta Tak Perlu Dipaksa-Budak Kacamata....."

"Untuk apa ye...." Hati saya tertanya-tanya.....

Bila saya cakap dah jumpa.... Dia minta tolong lagi......

" Sayang tolong tujukan lagu ni pada cinta hati saya. Lagu ni jawapan untuk soalan2 dia dua hari lepas.... Suruh dia dengar lirik lagu ni betul2....."

Ok....... Sangat Romantik :)  Ni lah salah satu sifat semulajadi pada diri dia yang saya sangat suka dan terpikat.... Terima kasih sayang untuk jawapan soalan tu....

Jikalau telah tersurat
Aku jadi milikmu
Tiada siapa yang dapat
Menghalang kenyataan itu

Hanya serah dan berdoa
Moga tiada bencana
Mengiringi perjalanan kita
Moga tersisih noda

Ku berjanji dengan sepenuh hatiku
Kan memahamimu
Tidak sedikit pun akan kusakiti
Hati dan hidupmu

Tidak mungkin itu sekali terjadi
Oh tidak mungkin...
Tidak sekali kan ku berubah hati
Berubah janji...
Kuharap engkau pun sama

Jikalau ku tak peduli
Itu bukan maksudku
Untuk melepaskanmu
Tinggalkan dirimu

Hanya ingin beri mu
Tenang dan kebebasan
Kerana dalam cinta
Janganlah terpaksa

Kerana dalam cinta
Janganlah terpaksa

InsyaAllah........
Hana cintakan, kasih dan sayangkan sayang sepenuh nafas...........


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Tuesday, 3 May 2011

:: Cinta Antara Kami ::

Post kali ini istimewa buat Mohd Rohaizam Bin Nasry....




1 Mei 2011, tarikh majlis perkahwinan abang Hisham. Alhamdulillah semuanya selamat walaupun pada mulanya hujan rintik-rintik membasahi bumi... Tarikh bahagia buat abang hisham dan isteri tercinta. Dan tarikh itu juga tarikh bahagia buat hana kerana dapat berjumpa dengan sayang...


Hana tersentuh sebenarnya sebab sayang sanggup datang walaupun dengan menunggang motorsikal. Bukan dekat, Utara-Selatan... Dengan cuaca hujan lebat, sayang redah juga. Mendalam sungguh cinta sayang pada hana :) 
Terima kasih sayang...... Terima kasih sebab tolong hana, tolong hantar pengantin, tolong hantar Pok Ngoh, Mok Long, Nani dan saudara-mara yang lain...


Tarikh 1 Mei juga kita bergambar bersama. Walaupun bergambar dengan pengantin, tapi bagi hana ia suatu kenangan yang bahagia. Kenangan terindah.... Hana cintakan sayang...


Walaupun pertemuan kita singkat, tapi hana bahagia sangat. Semoga Allah menguatkan rasa Cinta ini untuk selamanya.


"Saya akan berjaya dan bahagia"



Monday, 25 April 2011

:: (^_^) ::

Semakin hari berlalu, saya seringkali merasakan kehilangan dia dari dalam hati saya. Entah mengapa perasaan itu semakin bertambah dari hari ke hari. Namun saya cuba untuk tidak hayut dengan perasaan yang saya tidak undang ke dalam hati saya.

"Adakah ini normal bagi semua orang??" Ditambah pula rasa bersalah sering singgah untuk lebih membuat saya lemah dengan perasaan saya sendiri. Buntu memikirkan tentang perasaan…

Kalau dulu bunga-bunga cantik mekar di taman... Harum bau dari jauh sudah dapat dihidu... Cantik menghiasi taman hati... Namun sekarang musim luruh barangkali. Semuanya gugur di bumi. Saya cuba untuk mengutip ke semua bunga-bunga itu.  Tetapi kekuatan hati yang terombang ambing ini tidak mampu untuk melakukannya. Hanya mampu melihat dengan sayup ia terbang dituip angin. Biarlah ia terbang... Mana tau boleh menumpang di taman yang mekar dijaga rapi.

Walau cuaca pasti berubah, musim pasti berganti, itu semua dari Allah SWT. Kesemua ada nikmat dan hikmah yang tersembunyi. Perasaan saya juga adalah milikNya. Hanya padaNya tempat yang selamat untuk mengadu, kerana dia Maha Mengetahui dan Maha Penyayang.  



"Saya akan berjaya dan bahagia"



Thursday, 21 April 2011

:: Akad Nikah dan Keluarga baru ::

Pertama nak cakap " Saya lambat update blog "


Alhamdulillah, pada minggu lepas hari Jumaat tepat jam 10.15 minit pagi, 15 April 2011 bersamaan 11 Jamadilawal 1432H abang sulung saya @ anak sulung Encik Ab Rahman dan Puan Nurjahan, Muhammad Hisham selamat akad nikah dengan pasangannya Sharifahnur Binti Sharfudin di Masjid Jamek Kg Dato’ Sulaiman Menteri. 


Majlis berjalan dengan lancar, cuaca pagi tu pun Alhamdulillah baik. Cuma cuaca pada setiap hati dan mata tetamu yang hadir agak rengai2 dan gerimis sedikit. Kalau sesi akad nikah mesti berjuraian air mata ibu bapa pengantin dan pengantin sendiri. 


Menangis kerana gembira anaknya sudah disatukan dengan pasangan hidup mereka. Menangis kerana anak mereka sudah menjadi kepunyaan orang lain. Situasi yang gembira dalam sebak. Semoga mereka menjadi pasangan suami isteri yang bahagia hingga ke akhir hayat mereka.



Sebelum dia bergelar SUAMI…. Euw…….macam tak percaya je dah nak jadi suami orang abang saya ini :)


KAMI…. Giliran siapa lepas ni ye???? Sama-sama nantikan :)



Dah sah jadi suami isteri :)



Ambil gambar family !!! Toleh kanan toleh kiri masing-masing hilang...
Ayah mana???? Ira, cari ayah.. Mak cepatlah… Adik, panggil Kak Nora…. Nani cepat, dah panas….




Dapat pun ambil gambar family :)

Keluarga kami bertambah…. Mereka, keluarga besan Mak dan Ayah :)


Perkahwinan adalah merupakan sunnah Rasulullah s.a.w. dan digalakkan didalam Islam serta dituntut oleh Hukum Syarak, sebagaimana sabda Rasulullahs.a.w. yang bermaksud : " Nikah itu adalah sunnahku, maka sesiapa yang benci sunnahku maka sesungguhnya ia bukan dari golonganku ". ( Riwayat Ibnu Majah )

"Saya akan berjaya dan bahagia"



Saturday, 9 April 2011

:: Saya teringin nak........ ::

Teringin nak berenang
Masa budak2 kalau mandi air terjun guna pelampung. Nak berenang sendiri tak boleh sebab keselamatan itu perlu diutamakan. Bila dah besar nak tunjuk terer sikit, mandi dekat kawasan yang banyak batu, dengan tempat air cetek. Malu kot nak pakai pelampung lagi..... Nak berenang !!! Nak tengok dalam laut.... Bestnya kalau dapat berenang macam ikan duyung.....


Teringin nak panjat gunung.
Daki bukit pernah sekali je, masa last semester dengan kawan2. Sangat mencabar, tapi sangat seronok !!! Kalau tak dapat panjat Gunung Ledang, Gunung Everest pun dah kira ok dah.... Huh !!! Kuatnya berangan. Slow kan skit volume tu....


Teringin nak pergi Cameron Highland.
Dari kecil sampai sekarang belum jejak lagi di bumi Cameron Highland. Masa sekolah ada lawatan, ayah tak bagi pergi. Bila dah besar tak tau nak pergi dengan siapa..... Selalu dapat dengar cerita dengan tengok gambar je. Sedihnya !!!


Teringin nak kucing Parsi yang sangat malas dan tak pandai.
Nak sangat2 kucing tu !!! Walaupun sebenarnya saya takut kucing, tapi dengan kucing macam tu je saya tak takut. Lagi dia malas lagi saya suka...


Tapi sekarang saya teringin nak makan Raja Buah......... DURIAN !!!


" Sedapnya !!!! "


"Saya akan berjaya dan bahagia"



:: Dari JB ke Melaka ke N9 ke KL ke JB ::

Minggu lepas jalan je kerja... Motif utama cari barang bakal pengantin. Mak nak jemput Kalla Noma untuk majlis 1 Mei ni. Yang lain2 ditugaskan untuk memenuhkan seat Exora dan menghabiskan duit.


Sampai Melaka, tengok2 ada Mydin Mall. Besar kot, kaya rupanya Encik Mydin ni. Yang penting dapat makan Asam Pedas Melaka... Ermmmmm tapi tak sedap !!! Abang Sham cakap asam pedas Muor yang sedap.... Asam pedas emak lagi sedap....... Malam baru dapat jalan kat Bandar Melaka..... Sangat2 cantik !!!! Nak ambil gambar, dah malam. Tak dapat ambil gambar bangunan2 sejarah. Huhuhuhu.... Bila nak gi Melaka lagi ???


Tugas2 kami bermula.................




 "Mak cantiklah, halusnya pipi mak, belanja mak......" 

 " Penat seh tunggu !!!"

" Yes, misi berjaya " 

(^_^)


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Tuesday, 29 March 2011

:: Temuduga Perlantikan Ke Jawatan Tetap Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Pengajian Tinggi DH41 ::

Alhamdulillah...... Selesai temuduga kerajaan. Pertama kali kot saya dapat pergi temuduga kerajaan. Nasib baik ada abang saya yang baik hati nak hantarkan sampai Putrajaya dengan kereta baru Ezora dia.... Kami (saya, abang saya, tunang abang saya, bakal mak mertua abang saya) bertolak pada pukul 12.00 tengah malam... Berhenti sana sini, sampai di Putrajaya tepat jam 4.50 pagi.... Sampai2 je terus cari Kompleks Perdana Menteri. Takut tak jumpa nanti. Bila dah kenal pasti jalan, kami pergi ke Masjid Putra. Rupa2nya bangunan Kompleks Perdana Menteri bersebelahan je dengan Masjid Putra. Senang la kalau macam tu.


Siap2 di masjid dan Alhamdulillah dapat solat subuh berjemaah dengan imam Masjid Putra... Lepas solat masa tulah loya, sakit perut, badan berpeluh semua datang.... Tunang abang saya ajak sarapan untuk alas perut. Tapi memang masa tu tak ada nafsu langsung nak makan. Minum air milo je, itu pun tak sampai suku gelas. Maklumlah darah gemuruh.....


Sampai bilik menunggu, perkara pertama yang saya kena tegur dengan urusetia tentang susunan sijil2 mengikut dalam surat temuduga.... Tapi nasib baik urusetia sangat baik. Dia yang susunkan sijil2 saya.... Terima kasih Puan !!! 
p/s Pastikan susun semua dokumen sebijik macam dalam surat. Masukkan IC, surat beranak dan surat temuduga dalam fail bersama dengan sijil2 yang lain.


Duduk dan tunggu sampai giliran tiba. Bilik temuduga saya, bilik 1. Bila sudah kedengaran bunyi loceng dari dalam bilik temuduga, bersedia untuk masuk.... Jangan lupa ketuk pintu 3x... Bila dah masuk, bagi salam dengan muka yang paling gembira walaupun sebenarnya ada mesin pengisar dalam perut !!! Pengerusi temuduga ada 2 orang. Seorang lelaki, seorang perempuan. Seorang dari Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran, dan seorang wakil jabatan.


Ini adalah soalan2 yang ditanya kepada saya :


1. Perkenalkan diri awak....
Jangan lupa beritahu dari negeri mana.... Mana tau ada kekosongan untuk negeri tersebut, dah shortlisted di situ...

2. Awak tahu awak mohon untuk jawatan apa?
Jawab dengan penuh. Jawatan Pegawai Perkhidmatan Pengajian Tinggi.

3. Apa matlamat kolej komuniti dan politeknik?

4. Apa perbezaan antara peniaga dengan usahawan?

5. Apa tugas2 seorang pensyarah?

6. Apa yang boleh dilakukan untuk meningkatkan ekonomi negara?

Alhamdulillah, saya banyak ditanya tentang apa yang telah saya pelajari semasa di universiti. Jadi peluang saya bercakap memang banyak. Tips yang saya ingin kongsikan disini, jangan biarkan pengerusi temuduga menyoal banyak soalan kepada anda. Lebih elok sekiranya anda yang banyak bercakap. Sebelum masuk bilik temuduga tanya nama pengerusi temuduga supaya anda tahu pangkat mereka.


Tips2 yang saya dapat dari pensyarah adik saya... Terima kasih pada dia sebab tolong tanyakan tips2 pada pensyarah dia di Politeknik Johor Bahru.


* Pakai baju kurung yang biasa2 sahaja. Jangan pakai yang trend sekarang (jarang)

* Kasut formal bertumit sedikit (ala2 cikgu sekolah)

* Make up sedikit (tapi jangan terlalu over)

* Pastikan bawa semua sijil2. Yang duduk jauh2 check sebelum bertolak. Ada calon yang terpaksa balik sebab tertinggal scoll ijazah !!!




Saya dah berusaha dengan sehabis baik. Saya tawakkal pada Allah. Sekiranya itu rezeki saya, Alhamdulillah..... 

"Saya akan berjaya dan bahagia"



Saturday, 19 March 2011

:: PJJ ::

Bila fikir2 balik sebenarnya saya patut bersyukur sebab saya dipilih olehNya untuk menjalinkan hubungan percintaan jarak jauh dengan Encik Cinta saya. Ya, memang kadang2 saya rasa cemburu tengok pasangan2 lain yang boleh berjumpa tiap hari. Saya pun nak jumpa setiap hari !!! Tetapi.......... sebenarnya saya lagi bertuah dari mereka semua.


Ya, kami memang bertuah........


Sebab kami dapat merasai rasa rindu setiap hari... Kalau masa bercinta dah selalu sangat berjumpa, selalu buat aktiviti2 (yang berfaedah tau) sama2, rasanya tak best juga. Sebab nanti bila dah jadi suami isteri dah tak istimewa. Dah biasa..... Alhamdulillah saya patut bersyukur......


Dulu saya selalu merungut dalam hati, kami tak pernah sambut hari kelahiran masing2 sama2. Kami tak pernah ambil gambar sama2 macam pasangan2 lain (mesti yang ni ramai tak percaya), tak pernah tengok wayang sama2, tak pernah lakukan hobi kami sama2, tak pernah pergi bercuti sama2.... 


Macam-mana kami nak buat semua tu, sorang kat Utara, sorang kat Selatan... Kalau jumpa pun 2@3 hari je... Tu pun kena tunggu Encik Cinta saya dapat cuti dan balik kampung. Nak harapkan saya pergi jumpa dia.... Ermmm memang tak jumpa lah jawabnya. Tapi kami pernah lah dating keluar makan, pergi Danga Bay Johor, zoo Johor, taman bunga Istana Johor (nak juga letak Johor !!!) Eeeeee teruk kan.... Tu pun tak reti bersyukur ke??? Ish ish ish..... /hmm


Kalau kami ada selisih faham, nak nangis ke, nak marah ke, nak merajuk ke, nak ambil hati ke semua melalui telefon.... Heeeiiii best tau. Tak adalah dia nampak mukus saya yang keluar (lepas tu kesat kat tangan je sebab towel ntah mana ntah), muka dia yang tak comel dah sebab nak juga nangis. Muka ketat saya, muka serius dia bila marah. Semua tu tersembunyi..... Tak best laaa kalau dah tengok live kan.... So simpan suprise sikit lepas kahwin nanti... Hahahahahahaha /floor


Tetapi......sekarang saya dah tak merungut dah. Malah saya gembira sebab dapat rasai dan alami PJJ ni. Lagi seronok rasanya kalau bercinta selepas kahwin. Jadi kami kena simpan segala aktiviti2 di atas selepas kahwin nanti... (Dalam hati tak sabarnya nak kahwin !!!...Alahai omak kawin kan aku...) Gatainya!!! Hahahaha.... Belum lagi kot...banyak persediaan nak kena buat dan ilmu2 yang perlu dipelajari.....


Moga2 Percintaan Jarak Jauh ni akan bertukar kepada Perkahwinan Jangan Jarak  /blush InsyaAllah...


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Thursday, 10 March 2011

:: Doa ketika menghadiri interview ::

Interview... Apa yang kita perlu buat kalau dapat interview??? Semestinya kita akan prepare tentang soalan2 yang bakal ditanya, sijil2 disusun dengan rapi, pakaian yang paling kemas, make-up segala bagai, dan job scope jawatan tersebut.


Kat sini saya nak kongsi doa ketika menghadiri temuduga yang diperolehi dari Dr Hj Fadzilah Kamsah dalam rancangan "Bersama Dato". Artikel ni pun saya terbaca di blog Mr.Kerro.


Sebelum masuk bilik temuduga, baca :


1. Al-Fatihah

2. Ayat Kursi

3. Ayat 1000 dinar

4. Akhir sekali baca zikir "Ya Aziz, Ya Jabbar, Ya Mutakabbir"


Selebihnya kita bertawakal pada Allah. Kalau itu memang rezeki kita, InsyaAllah pekerjaan itu milik kita. Sekiranya bukan rezeki kita, Allah maha mengetahui yang mana terbaik untuk kehidupan kita.


Semoga berjaya !!!


"Saya akan berjaya dan bahagia"



Tuesday, 8 March 2011

:: Sudah 2 tahun !!! ::

6 March.......Tarikh bersejarah bagi KAMI... :) Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi saya ucapankan. Sudah 2 tahun KAMI berkenalan!!! Terima kasih kepada dia, kerana sabar dengan kerenah saya yang suka merajuk dan merajuk. Terima kasih kerana sentiasa cuba untuk memahami hati dan belajar mengenal perangai masing-masing. Walaupun kami tak dapat sambut tarikh bersejarah ini bersama, namun cinta dan sayang kami semakin bertambah dan tambah dan tambah.


Masa saya belajar di universiti Kak Siti ada beritahu, kalau nak masuk tahun ke-2 dalam sesebuah relationship memang akan banyak masalah datang. Siapa yang betul2 kuat dan tabah je akan kekal. Masa tu pun ramai kawan2 yang putus masa nak masuk tahun ke-2 dalam relationship diorang. Tak tahulah betul ke tak, tapi kalau dianalisis balik firasat Kak Siti tu memang boleh dikatakan 85% betul. Saya ada dengar juga dalam Wanita Hari ini. Tahun ke-2 dan ke-5 adalah tahun cabaran dalam relationship. Tapi tu bagi pasangan yang sudah berumahtangga. 


Tapi, walau apa pun,yang penting kami dah berjaya melepasi tahun ke-2 itu....Ada chance untuk jodoh panjang ni....Amin, insyaAllah :)


Terima kasih padaMu ya Allah kerana ketemukan kami dan wujudkan rasa cinta dalam hati kami berdua. Begitu indah dan bermakna cerita cinta yang Kau tuliskan untuk kami. 


"Ya Allah, berilah kebahagiaan dan kejayaan dunia dan akhirat kepada kami berdua. Semoga Mohd Rohaizam Bin Nasry dan Hanafeah Binti Ab Rahman adalah jodoh yang ditetapkan."


"Saya akan berjaya dan bahagia"