Thursday, 25 August 2011

:: Terpaksaku melangkah ::

Seandainya kejujuran ini

Tiada lagi tertera dihati

kurela undur diri

Dariku terluka

Di puncak impian

Yang kugenggami

Takku sangka gerimis melanda

Ketika itu hangatnya merindu

Bagaikan tiada duka yang datang

Namun kelopak berderai

Bukan simpati yang mesti kau lafazkan

untuk menegakkan cinta

seolah sengaja

kau persendakan kasihku

Biarku derita, biarpun sengsara

asalkan tiada kekesalan

walaupun cinta sepenuh hatiku

Namun ku tak berupaya didustai oleh bibir

yang berpura

Seandainya kejujuran ini

tiada lagi tertera dihati

terpaksaku melangkah

walau hatiku kan terluka


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Wednesday, 24 August 2011

:: Kepercayaan yang kau sia-siakan ::

Huhuhu....Baca tajuk entry ni pun dah rasa sedih.....Ok, kelopak mata ni dah tak mampu nak tahan...Biarlah dia jatuh, bersama dengan entry kali ni.....Yang penting hati saya tengah sedih dan sangat kecewa.... :(

Selama ni saya percaya dengan kata-kata yang dia berikan. Walau kadang ada ragu-ragu di situ, saya cuba berfikiran positif. Sebab dia selalu pesan "cuba berfikiran positif" Saya buang segala rasa yang tidak bagus itu... Tapi sekarang, positif tu dah jadi negatif.. Kalau pepatah Melayu, nasi dah jadi bubur...Kepercayaan yang diberikan tu senang-senang je dia main-main kan...Apa ingat tak berharga ke $$$$$$

Apa makna kalau panggil sayang, panggil dear.... Kawan biasa ke???? Apa makna kalau i miss you, dear... Kawan biasa ke??? Apa makna kalau selalu skype sama-sama walhal boleh jumpa hari-hari....Kawan biasa ke???? Salah saya ke untuk rasa cemburu???? Ohhhh tapi tu dulu.... Masa saya cemburu, sibuk suruh jangan syak wasangka.... Ok, sekarang saya dah tak cemburu lagi....Saya tak merajuk lagi....Mesti rasa lega kan dah tak perlu nak pujuk-pujuk lagi.... Ohhhhh baru perasaan saya agak emo mengarang disini....

Tarik nafas..........Hembus.......

Alhamdulillah, saya redha dengan ujian Allah pada saya....Lagipun dah lama rasanya tak nangis sampai bengkak-bengkak mata....Allah sentiasa bersamaku......

Perjalanan hidup saya masih panjang.....Banyak lagi rintangan dan dugaan yang saya akan tempuhi....Doakan saya dapat mengharunginya dengan ikhlas....

STOP CRYING PLEASE :(


"Saya akan berjaya dan bahagia"

Wednesday, 17 August 2011

:: Kad RAYA dah pupus ::


Kalau dulu masa-masa macam ni dah berlambak abang posmen hantar kad raya kat rumah. Kalau tak pun, kawan2 bagi pakai tangan je...Yelah kan, masa zaman sekolah...Kita bagi awak kad raya, awak balas tau...Mana tak banyak....Hahahaha...Pantun wajib ada :

Pecah kaca, pecah gelas
Sudah baca harap balas


Pen merah, pen biru
U marah, I love u


Yang paling best siap bagi duit raya seposen kat situ...Bersungguh-sungguh ni menampal guna selotep...Kalau yang baik hati tu bagi duit satu sen...Selalu mesti dapat kad raya macam ni...


Kepada
Hana...
Selamat hari raya kita ucapkan...Kita minta maaf kalau ada buat salah dari hujung rambut sampai hujung kaki...Maaf ye kalau ada mengumpat awak...0-0 ye (tapi confirm lepas raya mengumpat balik...)

Baju raya awak warna apa tahun ni?

Dah buat kuih raya? Banyak tak kuih raya?

Ok lah last sekali...Jangan ponteng puasa !!!!


Dulu memang tak pontenglah...Sekarang ni memang wajib ponteng :)

Bila dah dapat kad raya banyak-banyak, buat ampai kat rumah....Gantunglah macam sidai kain...Konon macam meriah sikit la kan....Sekarang ada??? Mestilah tak ada kan...

"Saya akan berjaya dan bahagia"


Monday, 15 August 2011

:: Dah nak RAYA laaa ::

Sekarang dah 15 Ramadhan... Tapi saya masih belum ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN... Sibuk dengan kerja...Tapi taklah sibuk sangat pun... Cuma mungkin aktiviti penuh sikit berbanding dengan bulan sebelum ini... Sekejap je masa berlalu... Kalau dulu masa budak2 rasa lama sangat bulan puasa... Asyik kira bila laa nak raya... Tapi bila dah besar panjang macam ni, terasa kehadiran bulan Ramadhan begitu cepat berlalu... :(

Sangat ada beza sambutan perayaan pada setiap umur... Kalau masa budak2 sibuk suruh mak beli baju raya 3, 4 pasang... Kasut mesti nak baru...Stokin pun !!!! Best kan zaman budak2. Nak apa cakap je kat mak... Sekarang dah besar, nak apa cakap kat diri sendiri lah... Time collect memang tak ingat dunia.. Rasa seronok sangat... Dalam hati ada tertanya " Mak cakap susah nak cari duit..Kena kerja baru orang bagi duit..."

Tapi........Hari raya senang je orang bagi duit...Siap bagi makan minum lagi....Tak susah pun, cuma cakap..." Assalamualaikum, pakcik, makcik.....kitorang nak raya....." Salam je, nanti mesti orang hulur samput duit RAYA....

Bila semakin faham tentang kehidupan, baru saya tahu memang susah nak cari duit...Kena bekerja dengan rajin dan bersungguh-sungguh !!! Masa hari raya je orang bagi duit... Hari lain ada??? Nak minta derma pun belum tentu orang nak bagi....

Hari raya memang seronok Bagi kanak-kanak sebab dapat duit pocket lebih...Tapi bagi saya sekarang hari raya amat bererti bila dapat berjumpa dan bermaafan dengan orang-orang di sekeliling kita...Itu baru HARI RAYA !!! Tak kisah laa tak ada baju 3, 4 pasang, janji dapat makan ketupat dengan lemang memang dah seronok sangat dah...

Bagi yang masih belum mencari baju raya, kuih raya, langsir raya, kek raya, selamat membeli belah dan membuat persiapan hari raya saya ucapkan....Ingat BERJIMAT-CERMAT :)

"Saya akan berjaya dan bahagia"


Thursday, 11 August 2011

:: Scrapbook CINTA ::

Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
Scrapbook personalized with Smilebox

"Saya akan berjaya dan bahagia"

Tuesday, 9 August 2011

:: Kadang-kadang ::


* Kadang-Kadang Kita lupa nak tanya khabar si dia...
* Kadang-Kadang Kita selalu ingat dia tak ingat kita...
* Kadang-Kadang Kita selalu lupa segala kenangan bersama...
* Kadang-Kadang Kita hanya ingin tahu daripada mengambil tahu...
* Kadang-Kadang kita hanya pandai berkata kata daripada melakukannya...
* Kadang-Kadang Kita tak sedar ada orang menyayangi kita...
* Kadang-Kadang kita tak sedar yang kita sakitkan hati kawan kita...
* Kadang-Kadang kita tak sedar yang kita membuatkan seseorang kecewa...
* Kadang-Kadang Kita tak sedar apa yang kita katakan itu kita lakukan...
* Kadang-Kadang Kita tak tahu ada yang ambil berat tentang kita...
* Kadang-Kadang Kita tak tau yang dia tak suka kita...
* Kadang-Kadang Kita tak tau pula yang serius itu memang benar serius..
* Kadang-Kadang Kita tak respect pada kawan kita yang banyak membantu kita...
* Kadang-Kadang Kita akan hanya ingat seseorang kalau kita memerlukan...
* Kadang-Kadang Kita akan lupa kawan ketika kita sedang gembira...
* Kadang-Kadang Kita akan menyalahkan seseorang sekiranya kita ketinggalan sesuatu berita...
* Kadang-Kadang Kita akan menyalahkan orang lain walhal kesalahan itu berpunca dari kita...
* Kadang-Kadang Kita akan utamakan yang baru dari yang lama...
* Kadang-Kadang Kita akan tersentap kalau si dia menegur kita...
* Kadang-Kadang Kita cakap kita tak akan begitu padahal kita lakukan juga..
* Kadang-Kadang Kita cuba melakukan yang terbaik tetapi menyusahkan orang lain...
* Kadang-Kadang Kita suka memerhati daripada menegur...
* Kadang-Kadang Kita suka mengharap pertolongan tampa meluahkannya..
* Kadang-Kadang kita senantiasa kelihatan happy padahal hanya kita saja yang tahu..
* Kadang-Kadang kita senantiasa nampak kesalahan orang lain daripada kesalahan diri kita...
* Kadang-Kadang kita senang lupa jasa sahabat kita akibat sesuatu pertelingkahan kecil sahaja..
* Kadang-Kadang kita selalu ingat kita saja betul...
* Kadang-Kadang kita sukar menerima pendapat orang lain...
* Kadang-Kadang kita selalu fikir sesuatu yang serius sebagai remeh temeh...
* Kadang-Kadang Kita terlalu singkat tampa memikirkan apa kesudahannya..


"Saya akan berjaya dan bahagia"