Monday 13 August 2012

:: Saya Pensyarah Pelatih ::


Sudah masuk minggu ke-5 saya bergelar seorang pensyarah pelatih di Politeknik Melaka. Selangkah lagi untuk saya capai cita-cita saya sebagai Pensyarah yang baik hati :) Masa mula2 memang kegigilan suara dan tangan amat mudah untuk dilihat. Mesti student dapat kesan tu.. Hahahahaha..

Saya kena mengajar 3 subjek, jadi bermakna 3 kelas. Student DPI1A, DAT2B dan DPI5A. Alhamdulillah, student saya semuanya dengar cakap (walaupun tak semua), tapi kena puji juga biar mereka termotivate. Subjek yang saya kene ajar memang sumpah, saya tak pernah belajar masa degree dulu !!

* customs practices
* Occupational safety and health
* polibreged (subjek koko)

Mau tangan tak menggigil masa mula2 mengajar. Ntah student faham ke tak saya ajar. Tapi bila tanya semua cakap FAHAM CIK. Alhamdulillah, lega hati..

Part yang saya suka bila tengok student jawab soalan kuiz. Teringat masa zaman jadi student dulu. Macam-macam cara buat masa nak tiru biar lecturer tak nampak. Sampai sekarang pun ada student yang buat macam saya buat....................... Pura-pura cakap sorang (ala2 tengah berfikir) padahal nak cover baru lepas tanya kawan sebelah jawapan... Hahahahaha, lawak... Ada yang bisik2. Ingat saya tak nampak ke? Tapi saya kan pensyarah yang baik hati...Buat2 tak nampak jelah.. Saya faham semua tu.. Student akan buat benda yang sama bila terdesak :)

Doakan saya untuk menjadi seorang pensyarah yang baik hati :)


"Saya akan berjaya dan bahagia"

No comments: