Monday, 6 June 2011

:: Cinta tak perlu dipaksa ::

Sweetkan tajuk lagu ni. Saya tak pernah dengar pun lagu ni sebelum ni.... Tapi malam ni lagu ni lah yang saya dengar berulang-ulang kali....

Malam ni Encik Cinta sangat romantik... Selalu dia akan tanya " Cinta saya tengah buat apa?" Tapi malam ni lain... " Kekasih saya tengah buat apa?" Euw..... Berbunga-bunga hati dapat SMS macam tu......... Baru semalam sesi merajuk, hari ni kami kembali mekar.....

Dia asyik tanya malam ni saya online tak.... Pelik juga dalam hati. Tapi buat-buat tak tahu je.... Bila saya cakap saya tengah online, dia minta tolong.... Ooooo patutlah asyik tanya online tak.... Tapi pertolongan dia sedikit pelik.... " Sayang buka U-Tube, carikan lagu Cinta Tak Perlu Dipaksa-Budak Kacamata....."

"Untuk apa ye...." Hati saya tertanya-tanya.....

Bila saya cakap dah jumpa.... Dia minta tolong lagi......

" Sayang tolong tujukan lagu ni pada cinta hati saya. Lagu ni jawapan untuk soalan2 dia dua hari lepas.... Suruh dia dengar lirik lagu ni betul2....."

Ok....... Sangat Romantik :)  Ni lah salah satu sifat semulajadi pada diri dia yang saya sangat suka dan terpikat.... Terima kasih sayang untuk jawapan soalan tu....

Jikalau telah tersurat
Aku jadi milikmu
Tiada siapa yang dapat
Menghalang kenyataan itu

Hanya serah dan berdoa
Moga tiada bencana
Mengiringi perjalanan kita
Moga tersisih noda

Ku berjanji dengan sepenuh hatiku
Kan memahamimu
Tidak sedikit pun akan kusakiti
Hati dan hidupmu

Tidak mungkin itu sekali terjadi
Oh tidak mungkin...
Tidak sekali kan ku berubah hati
Berubah janji...
Kuharap engkau pun sama

Jikalau ku tak peduli
Itu bukan maksudku
Untuk melepaskanmu
Tinggalkan dirimu

Hanya ingin beri mu
Tenang dan kebebasan
Kerana dalam cinta
Janganlah terpaksa

Kerana dalam cinta
Janganlah terpaksa

InsyaAllah........
Hana cintakan, kasih dan sayangkan sayang sepenuh nafas...........


"Saya akan berjaya dan bahagia"

No comments: