Sunday 12 August 2012

:: Tolong ingatkan aku ::

Ok, setelah hampir berbulan-bulan saya hilang ingatan tentang blog ni. Apakah ? Saya pun confius macam mana saya boleh hilang ingatan. Sehinggalah suatu hari saya dan encik cinta berborak pasal perkenanlan kami. Dia suruh check kat blog, katanya. Ohhhh baru saya pulih dari kelupaan tersebut. Saya ada blog !! Sangat lama saya lupa. Mengapakah ini terjadi. InsyaAllah day to day saya akan update blog selepas dah ada orang yang ingatkan.

Sekarang dan masuk 23 Ramadhan sudah. Bulan Ramadhan kali ini sangat istimewa dalam hidup. Kenapa ? Sebab 1st dalam hidup saya dapat berbuka dan bersahur dengan encik cinta. Bulan Ramadhan kali ni juga saya menyambutnya di Melaka. Bulan Ramadhan kali ini last kami (cik dan encik cinta) sambut guna gelaran tu, InsyaAllah. Lepas ini akan bertukar kepada gelaran cik dan encik tunang :)

Pertama kali juga saya masak sendiri dan berbuka sorang2 di rumah sewa Melaka. Menu nasi goreng kampung halaman, milo cincau dan kurma Yusuf Taiyoob. Simple tapi sedap, makanan bujang :)  Ini bermakna saya telah membuktikan pada diri yang saya pandai masak !!!



Selamat berpuasa lagi 7 hari kepada semua. Semoga puasa kita diterima olehNya. Tak sabar nak balik kampung halaman * Johor Bahru !!

"Saya akan berjaya dan bahagia"

2 comments:

anariffin said...

hana..baru sekarang mau belajar masak.isk3x..ape nak jadi ni..jadilah macam kite..tak payah blaja masak..t suh suami yg masakkan..hahaha

Hanafeah Ab Rahman said...

untungnya kalau dia yang masakkan. tapi x boleh kne belajar juga, baru rs keperempuanan lebih :)