Sunday 6 February 2011

:: Kenapa banyak sangat 'rasa' dalam percintaan ::

Kenapa, kenapa dan kenapa??? Kenapa bila bercinta kita akan merasai banyak perisa??? Kadang2 rasa manis, kadang2 terlebih manis, kadang2 rasa masam, kadang2 rasa tawar, kadang2 rasa pahit...Tetapi walau apa pun perisa yang diberikan, sang pencinta akan tetap menerima dan menelannya. Begitu hebat kuasa cinta itu.

Benarkah semua perisa tersebut akan lebih membuatkan cinta itu lebih bermakna dan lebih dirasai dan dihargai??? Kalau ya tetapi kenapa ramai pasangan2 di luar sana menghadapi masalah dalam percintaan mereka dan akhir sekali mengambil jalan untuk membuat haluan masing2??? Ada juga pasangan2 yang mampu bertahan dengan perisa2 tersebut kerana tidak mahu masalah lain yang timbul... Tetapi percintaan mereka seperti sudah hilang seri pagi sinaran matahari. Bukankah setiap orang berhak memiliki dan merasai rasa cinta yang indah dalam hidup mereka... 

Banyak cerita tentang cinta yang saya dengar dan lihat. Ada yang membahagiakan, ada yang menyedihkan, dan ada pula yang memeritkan. Tetapi semua itu kerana kuasa cinta. Dan saya juga ada cerita cinta saya sendiri. Saya merasakan cerita cinta saya penuh dengan kisah2 suka dan duka yang membuatkan saya dan Encik Cinta belajar untuk mengenali dan mendalami perasaan masing2.

Memang benar semua orang berhak untuk memiliki percintaan yang bahagia. Tetapi Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya...




"Cinta yang tiada rasa adalah cinta yang kosong . . ."



"Saya akan berjaya dan bahagia"

No comments: